dnes je 21.12.2024

Input:

CorelDRAW: Ikony

17.10.2008, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Dnes si vyzkoušíme tvorbu ikony, které můžeme využít pro spouštění různých programů, například jako zástupce na pracovní ploše Windows nebo jako ikonu některé pracovní složky.

Prvním krokem, který jsme provedli, je zjištění přesných vlastností ikon, jsou to rozměr 16x16 pixelů a rozlišení 96dpi.

Následuje nastavení jednotek na pixely, které provedeme již v Corelu. Ve chvíli, kdy nemáme nic označené, je možné nastavit jednotky v panelu vlastností. Ihned za jednotkami je ikonka Odsazení posunu, kterou nastavíme na minimum, tedy 1px. Je to vzdálenost, o kterou se posune objekt po stisknutí klávesové šipky.

 Dále můžeme buď nastavit rozměr stránky (taktéž v panelu vlastností) nebo budeme pracovat ve čtvercovém formátu. Vytvoříme tedy obdélník, kterému dáme stejnou šířku a délku v Panelu vlastností. Na obrázku je plocha (stránka) nastavena na 30px (méně mi coreldraw nepovolil) čtverec uprostřed má rozměry 16x16pixelů.

Nyní už je tvorba grafiky na nás. Můžeme si vybrat některou ze složek, které máme v pc a přímo pro ni vytvořit ikonu. Nemusíme se obávat toho, že přetáhneme vymezený čtverec, ten později použijeme jako rám, kterým celou grafiku ořízneme. Můžeme si například vytvořit ikonku ke složce s věcmi z Coreldraw. Napíšeme číslo verze programu, kterou používáme, přiřadíme mu barvu a barvu obrysu. Poté zvolíme Nástroj Ruční režim a nakreslíme libovolné tvary. Abychom jim mohli dát obrys, musíme objekt označit a zvolit Změnit - Převést obrys na objekt.

Upravíme objektu obrys a umístíme tak, aby zasahoval do vymezeného čtverce.

Pokud bude text příliš zdeformován použitím

Nahrávám...
Nahrávám...