Je tu závěrečný díl návodu, kde postupně tvoříme logo Mistrovství Evropy ve fotbale. Tentokrát nás čeká stonek rostliny a několik finálních detailů.
Na stonek použijeme zvláštní typ výplně a to Síťovou- poslední nástroj v Panelu nástrojů. Její Panel vlastností můžeme ponechat beze změn, někomu může vyhovovat více Ruční režim výběru. Tento typ výplně je velmi složitý, ale také nám nabídne jedinečné možnosti vyplnění objektů. Bylo by dosti složité popisovat jednotlivé kroky, tedy všeobecně se dá říci: jednotlivé uzly v tomto typu výplně jsou obarvitelné. Manipulujeme s nimi stejně jako s uzly na jakékoliv jiné křivce. Nejlepší postup je ponechat pouze okrajové uzly a postupně poklepáním přidávat další, které budeme upravovat.
Uzly ale narozdíl od těch, které jsou součástí křivek, vytváří síť a mají tedy čtyři směrová táhla! Jejich úpravou směřujeme a prolínáme barvy mezi uzly.
Správné nasměrování není snadné a je časově náročnější, když ale ovládnete síťovou výplň, využijete její jedinečnost. Výsledek by měl po úpravách vypadat přibližně takto.
Aby navazovaly postranní květy na stonek, poupravíme jejich Lineární výplň (v X5 Lomená čára)- přidáme další barvu, která bude tmavší a bude splývat s barvou stonku v místě, kde se objekty "napojují". Barvu přidáme poklepáním na osu přechodu- mimo prostřední táhlo, poté zvolíme výplň z Palety barev.
Odlesky na stonku simulujeme tímto postupem: nástrojem Ruční anebo Bézierův režim vytvoříme tři objekty, které budou umístěné na odleskách originálních. Po vyplnění objektů bílou jednotnou výplní objekty jednotlivě převedeme na rastr- Rastry- Převést na rastr (300dpi, RGB, vyhlazení, průhledné pozadí). Po převedení na rastr použijeme nabídku Rastry- Rozostření- Gaussovské, kde vhodně nastavíme počet pixelů a…