V minulém článku jsme si představili vynikající nástroj (nejen) pro kreativce – Autodesk Sketchbook. Je zdarma a pro všechna zařízení, tvořit můžete jak profesionálně na počítači a tabletu, tak pro zábavu v mobilu např. v MHD. A jak začít?
Program samotný nabízí úvodní nápovědu - krátké video spoty, které obsahují základní ovládání vybraných funkcí.
Ihned v úvodu stojí za zmínku vynikající nástroj symetrie. Můžeme si ho zapnout hned v prvních krůčcích. Co budeme kreslit na jedné straně, osově se bude převracet a např. tvořit druhou část obličeje.
Tím ale nebudeme předbíhat. Je třeba se seznámit s některými jeho částmi, jako je „laguna“ v levém spodním rohu. Její pomocí můžeme zapínat/vypínat a upravovat plovoucí okna, která tedy mohou být stále po ruce anebo nikoliv- někdo má raději prázdný prostor. V tom případě je laguna nutná pro veškerou další práci, lze v ní vyvolávat pracovní nástroje, vybírat štětce, upravovat barvy, manipulovat s objekty či dělat základní úpravy souboru. Částečně ji umí zastoupit také pravé tlačítko myši.
Před samotným tvořením je také vhodné seznámit se s panelem/paletou štětců. V jejím pravém horním rohu lze rozevřít celou knihovnu se štětci a provádět neomezenou správu. Samotné panely lze přesouvat- například si dát na první místo paletu pro designéry namísto základní. Také je možné libovolný štětec „vytáhnout“ a přesunout hned na základní panel.
Jednotlivé štětce pak lze editovat, přidávat, odstraňovat, duplikovat, anebo dokonce exportovat či importovat- na stránkách programu můžeme nalézt i volné štětce ke stažení! Tuto knihovnu tedy doporučuji projít a důkladně otestovat, vybrat si zajímavé a praktické štětce (také textury) pro naši práci. Sami v praxi poznáte, že se vše točí cca kolem 5 štětců.
A jak…